NiesEnThom
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

NiesEnThom

In dit forum helpt iedereen je met verschillende problemen. Over jouw eigen computer, of vragen over tutorials van de site.
 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 [Photoshop] Logo's maken

Ga naar beneden 
4 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Joris
Moderator
Moderator
Joris


Aantal berichten : 1005
Join date : 25-05-09
Leeftijd : 113
Woonplaats : Capelle

[Photoshop] Logo's maken Empty
BerichtOnderwerp: [Photoshop] Logo's maken   [Photoshop] Logo's maken I_icon_minitimezo mei 31, 2009 8:55 am

Ik zie bij Photoshop geen tut's staan dus doe ik het hier maar:

Welkom bij de tweedelige tuturial 'je eigen voetbalclub'

Dit is het eerste deel, wat heeft een voetbalclub natuurlijk nodig? Ja, een logo! En dan ga ik deze tuturial uitleggen.

Niveau: Beginner

Stap 1

Open in Photoshop een bestand van 500 x 500. En bedenk een clubnaam. Ik heb gekozen: FC Spongebob.
[Photoshop] Logo's maken 1

Stap 2

Maak een groot rondje. Hou shift ingedrukt. Je ziet een ronde die gestippeltje is en maar doordraait. Klik het niet weg en hou dat. Klik op Layer (Laag) > New Layer (Nieuwe Laag)
Of Shift + Ctrl + N. Er verschijnt een pop-up. Klik vervolgens op OK. Rechtsonderin zie je ook dat er Layer 1 staan. Je hebt nu onderin Layer 1 en Backgrond.
Klik op layer 1, en druk nu op het emmertje. Omdat ik FC Spongebob heb gekozen doe ik hem geel. Doe de kleur geel en klik nu in het rondje, je ziet dat het in het midden geel gekleurd is.
[Photoshop] Logo's maken 2
Stap 3

Dit word al wat moeilijker, want we gaan twee lijnen creeren. Kopier de layer, dat doe je zo: Layer > Duplicate Layer. Nu heb je twee dezelfde rondjes.
Klik twee keer op het onderste rondje. Je ziet een pop-up verschijnen. Bovenin staat Layer Stale. Zo ziet dat er uit:
[Photoshop] Logo's maken 3

Klik nu op het balkje Stroke. Nu is de rand nog rood, verander heb in de kleur die jij bij je club vind passen. Ik verander hem in een zwarte kleur, dat doe ik zo: Ik klik één keer op het rode
vlakje en sleep het rondje naar zwart. Je ziet nu dat het veranderd is. Druk op OK. Pak nu de bovenste laag. Doe hetzelfde tot je weer bij stroke bent. Nu zie je dat de buitenlijn weer rood is. Maar, we veranderen Position: Outside in Inside. Je ziet nu dat je twee lijnen hebt. Doe hem weer in de style van je club. Ik doe hem wit, dat vind ik mooi staan.

[Photoshop] Logo's maken 4

Stap 4

Nu gaan we een rondje erin creeren. Duplicate weer een rondje. Druk er weer twee keer op. Je ziet een vinkje staan bij stroke. Klik dat weg. Je ziet nu het bij mij witte laagje weggaan. Maar geen zorgen, hij zit er nog onder. Klik layer style nog niet weg. Ga naar Color Overlay. Klik erop en je ziet het weer helemaal rood worden. Doe het weer in een kleur van jouw club. Dat doe je op de zelfde manier zoals bij stroke. Gewoon klikken op het rode vlakje. Ik kies weer voor wit. Klik op OK. Nu gaan we het witte rondje verkleinen. Ga naar Edit > Transform > Scale. Dit gaat net zoals bij word etc. Als je dat niet weet, moet je hulp gaan zoeken. Houd shift ingedrukt en verklein hem. Doe hem nu in het midden van het logo zodat het lijkt alsof je een hele dikke rand hebt. Ik heb nu dit:
[Photoshop] Logo's maken 5

Als je wilt kun je er weer twee randen omheen doen zoals bij Stap 3. Je kan ook natuurlijk maar 1 lijn doen, dat doe ik, en dat ziet er zo uit:
[Photoshop] Logo's maken 6

Stap 5
Nu gaan we letters toevoegen. Druk op de T, in het menubalkje aan de linkerkant. Kies bovenin ook een lettertype en schrijf de naam van je club. Doe dat natuurlijk in een andere kleur dan die dikste lijn. Ik neem een zogehete 'spongefont'. Ik kies hem in lettertype 36. En ik doe hem in het wit. Nu gaan we hem buigen je ziet dit icoontje:
[Photoshop] Logo's maken 7

Klik daar op. Je ziet warp text staan. Ook zie je Style staan. Daar staan nu nog none maar kies Arc. Sleep een beetje met de pop-up en zorg dat het mooi past. Bij mij paste die bij +90. Voeg er net als bij stap 3 een randje aan toe, doe er dit keer maar 1. Op dit moment heb ik:

[Photoshop] Logo's maken 8

Nu gaan we onderin ook wat toevoegen, ik doe de stadsnaam. Bikinibroek natuurlijk. Voeg weer een tekst toe en doe het op de zelfde manier, tot je bij Warp Text bent. Druk nu weer op Arc. Maar nu gaat tie de verkeerde kant op, dus schuif hem ook naar de -. Ik heb het nu tot -61. Voeg er weer een Stroke aan toe. Ik heb nu dit:
[Photoshop] Logo's maken 9

Stap 6

Ziet er best leuk uit, tot nu toe. Maar er zit niks in het midden. Dat is saai. Zoek een leuk plaatje of een letter, dat goed in het midden past. Ik doe natuurlijk, Spongebob. Haal de achtergrond weg zodat je alleen nog maar je icoon of letter hebt. Druk nu op Ctrl. En klik op een bij mij dat kleine witte rondje. Houd Ctrl ingedrukt. Je ziet nu die stippetjes die een rondje vormen weer verschijnen. Ga naar Select > Inverse of Ctrl + Shift + I. Houd het op je icoon of letter en
druk op delete. Het is nu 'in je logo'. Voeg er nog wat leuk dingetjes aan toe als je wil, maar ik ben klaar.

Mijn come out:
[Photoshop] Logo's maken FCSPongebob

Ik hoop meer come out's te zien!

Later deel 2

Ps. Sorry als de tekst soms wat raar loopt, ik heb hem met kladblok gemaakt. Klopt er iets niet? Meld het!
Terug naar boven Ga naar beneden
Thom
Beheerder
Beheerder
Thom


Aantal berichten : 400
Join date : 28-04-09
Leeftijd : 27
Woonplaats : Capelle a/d Yssel

[Photoshop] Logo's maken Empty
BerichtOnderwerp: Re: [Photoshop] Logo's maken   [Photoshop] Logo's maken I_icon_minitimezo mei 31, 2009 9:35 am

Haha leuke tut! Ik heb nu geen PhotoShop bij de hand, dus zal het vanavond even doen. Wink Vrij simpel, maar leuke outcome.


Citaat :
Ik zie bij Photoshop geen tut's staan dus doe ik het hier maar:
Ik wou het toevallig nét gana toevoegen. Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.NiesEnThom.tk
Joris
Moderator
Moderator
Joris


Aantal berichten : 1005
Join date : 25-05-09
Leeftijd : 113
Woonplaats : Capelle

[Photoshop] Logo's maken Empty
BerichtOnderwerp: Re: [Photoshop] Logo's maken   [Photoshop] Logo's maken I_icon_minitimezo mei 31, 2009 11:21 am

Thom schreef:
Haha leuke tut! Ik heb nu geen PhotoShop bij de hand, dus zal het vanavond even doen. Wink Vrij simpel, maar leuke outcome.


Dankje, het is inderdaad vrij simpel, maar dat staat op het begin. Ik hoop trouwens ook op meer come outs, want als jullie alle tut volgens (dat zullen er twee a drie zijn) hebben jullie je eigen voetbalclub met shirts e.d.
Terug naar boven Ga naar beneden
Thom
Beheerder
Beheerder
Thom


Aantal berichten : 400
Join date : 28-04-09
Leeftijd : 27
Woonplaats : Capelle a/d Yssel

[Photoshop] Logo's maken Empty
BerichtOnderwerp: Re: [Photoshop] Logo's maken   [Photoshop] Logo's maken I_icon_minitimezo mei 31, 2009 12:51 pm

Ojah, je ging ook een tut maken voor shirts toch? Lol
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.NiesEnThom.tk
Joris
Moderator
Moderator
Joris


Aantal berichten : 1005
Join date : 25-05-09
Leeftijd : 113
Woonplaats : Capelle

[Photoshop] Logo's maken Empty
BerichtOnderwerp: Re: [Photoshop] Logo's maken   [Photoshop] Logo's maken I_icon_minitimezo mei 31, 2009 1:16 pm

Thom schreef:
Ojah, je ging ook een tut maken voor shirts toch? Lol

Jep, aansluitend met deze..
Terug naar boven Ga naar beneden
kingg0d
Super Poster
Super Poster
kingg0d


Aantal berichten : 892
Join date : 26-05-09
Leeftijd : 27
Woonplaats : Capelle

[Photoshop] Logo's maken Empty
BerichtOnderwerp: Re: [Photoshop] Logo's maken   [Photoshop] Logo's maken I_icon_minitimema jun 01, 2009 1:58 am

aaaii Cool
Terug naar boven Ga naar beneden
Joris
Moderator
Moderator
Joris


Aantal berichten : 1005
Join date : 25-05-09
Leeftijd : 113
Woonplaats : Capelle

[Photoshop] Logo's maken Empty
BerichtOnderwerp: Re: [Photoshop] Logo's maken   [Photoshop] Logo's maken I_icon_minitimema jun 01, 2009 2:00 am

kingg0d schreef:
aaaii Cool

probeer hem eens xD
Terug naar boven Ga naar beneden
kingg0d
Super Poster
Super Poster
kingg0d


Aantal berichten : 892
Join date : 26-05-09
Leeftijd : 27
Woonplaats : Capelle

[Photoshop] Logo's maken Empty
BerichtOnderwerp: Re: [Photoshop] Logo's maken   [Photoshop] Logo's maken I_icon_minitimema jun 01, 2009 2:06 am

Welke tool @ stap 2
Terug naar boven Ga naar beneden
Joris
Moderator
Moderator
Joris


Aantal berichten : 1005
Join date : 25-05-09
Leeftijd : 113
Woonplaats : Capelle

[Photoshop] Logo's maken Empty
BerichtOnderwerp: Re: [Photoshop] Logo's maken   [Photoshop] Logo's maken I_icon_minitimema jun 01, 2009 2:07 am

kingg0d schreef:
Welke tool @ stap 2

Gewoon een groot rondje maken, of je selecteerd dezelfde met toverstafje.
Terug naar boven Ga naar beneden
Joris
Moderator
Moderator
Joris


Aantal berichten : 1005
Join date : 25-05-09
Leeftijd : 113
Woonplaats : Capelle

[Photoshop] Logo's maken Empty
BerichtOnderwerp: Re: [Photoshop] Logo's maken   [Photoshop] Logo's maken I_icon_minitimema jun 01, 2009 6:28 am

We wachten, we wachten.. Shocked
Terug naar boven Ga naar beneden
kingg0d
Super Poster
Super Poster
kingg0d


Aantal berichten : 892
Join date : 26-05-09
Leeftijd : 27
Woonplaats : Capelle

[Photoshop] Logo's maken Empty
BerichtOnderwerp: Re: [Photoshop] Logo's maken   [Photoshop] Logo's maken I_icon_minitimema jun 01, 2009 10:59 am

Te stressend, probeer later wel....

(liep 3x vast Shocked)
Terug naar boven Ga naar beneden
Joris
Moderator
Moderator
Joris


Aantal berichten : 1005
Join date : 25-05-09
Leeftijd : 113
Woonplaats : Capelle

[Photoshop] Logo's maken Empty
BerichtOnderwerp: Re: [Photoshop] Logo's maken   [Photoshop] Logo's maken I_icon_minitimema jun 01, 2009 2:35 pm

Ok..
Terug naar boven Ga naar beneden
Joris
Moderator
Moderator
Joris


Aantal berichten : 1005
Join date : 25-05-09
Leeftijd : 113
Woonplaats : Capelle

[Photoshop] Logo's maken Empty
BerichtOnderwerp: Re: [Photoshop] Logo's maken   [Photoshop] Logo's maken I_icon_minitimezo okt 11, 2009 11:19 am

kingg0d schreef:
Te stressend, probeer later wel....

(liep 3x vast Shocked)

Is later over 3 jaar ofzo?
Terug naar boven Ga naar beneden
Thom
Beheerder
Beheerder
Thom


Aantal berichten : 400
Join date : 28-04-09
Leeftijd : 27
Woonplaats : Capelle a/d Yssel

[Photoshop] Logo's maken Empty
BerichtOnderwerp: Re: [Photoshop] Logo's maken   [Photoshop] Logo's maken I_icon_minitimezo okt 11, 2009 2:02 pm

Mogelijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.NiesEnThom.tk
Joris
Moderator
Moderator
Joris


Aantal berichten : 1005
Join date : 25-05-09
Leeftijd : 113
Woonplaats : Capelle

[Photoshop] Logo's maken Empty
BerichtOnderwerp: Re: [Photoshop] Logo's maken   [Photoshop] Logo's maken I_icon_minitimema okt 12, 2009 12:03 am

Thom schreef:
Mogelijk.

Mogelijk ook vier jaar.
Terug naar boven Ga naar beneden
kingg0d
Super Poster
Super Poster
kingg0d


Aantal berichten : 892
Join date : 26-05-09
Leeftijd : 27
Woonplaats : Capelle

[Photoshop] Logo's maken Empty
BerichtOnderwerp: Re: [Photoshop] Logo's maken   [Photoshop] Logo's maken I_icon_minitimeza okt 17, 2009 2:21 pm

Ik zet hem in me lijstje. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
bashahaxd
Post Talent
Post Talent
bashahaxd


Aantal berichten : 393
Join date : 26-05-09
Leeftijd : 28
Woonplaats : Je ******

[Photoshop] Logo's maken Empty
BerichtOnderwerp: Re: [Photoshop] Logo's maken   [Photoshop] Logo's maken I_icon_minitimeza okt 17, 2009 3:22 pm

bedankt, ik kan niks van photoshop,
en zelf dit kan ik niet, maar wel goed en ik ga het nog een keer proberen
Terug naar boven Ga naar beneden
kingg0d
Super Poster
Super Poster
kingg0d


Aantal berichten : 892
Join date : 26-05-09
Leeftijd : 27
Woonplaats : Capelle

[Photoshop] Logo's maken Empty
BerichtOnderwerp: Re: [Photoshop] Logo's maken   [Photoshop] Logo's maken I_icon_minitimezo okt 18, 2009 4:22 am

jij ook succes dan maar he. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Joris
Moderator
Moderator
Joris


Aantal berichten : 1005
Join date : 25-05-09
Leeftijd : 113
Woonplaats : Capelle

[Photoshop] Logo's maken Empty
BerichtOnderwerp: Re: [Photoshop] Logo's maken   [Photoshop] Logo's maken I_icon_minitimema okt 19, 2009 1:36 pm

Hier komt nooit wat van, dat zie ik in twee minuten
Terug naar boven Ga naar beneden
kingg0d
Super Poster
Super Poster
kingg0d


Aantal berichten : 892
Join date : 26-05-09
Leeftijd : 27
Woonplaats : Capelle

[Photoshop] Logo's maken Empty
BerichtOnderwerp: Re: [Photoshop] Logo's maken   [Photoshop] Logo's maken I_icon_minitimema okt 19, 2009 1:43 pm

Goed gezien. cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Joris
Moderator
Moderator
Joris


Aantal berichten : 1005
Join date : 25-05-09
Leeftijd : 113
Woonplaats : Capelle

[Photoshop] Logo's maken Empty
BerichtOnderwerp: Re: [Photoshop] Logo's maken   [Photoshop] Logo's maken I_icon_minitimema okt 19, 2009 2:10 pm

kingg0d schreef:
Goed gezien. cheers

Grrrrr...
Terug naar boven Ga naar beneden
kingg0d
Super Poster
Super Poster
kingg0d


Aantal berichten : 892
Join date : 26-05-09
Leeftijd : 27
Woonplaats : Capelle

[Photoshop] Logo's maken Empty
BerichtOnderwerp: Re: [Photoshop] Logo's maken   [Photoshop] Logo's maken I_icon_minitimema okt 19, 2009 2:11 pm

Wees nou maar blij, jij houd "de troon" xd
Terug naar boven Ga naar beneden
Joris
Moderator
Moderator
Joris


Aantal berichten : 1005
Join date : 25-05-09
Leeftijd : 113
Woonplaats : Capelle

[Photoshop] Logo's maken Empty
BerichtOnderwerp: Re: [Photoshop] Logo's maken   [Photoshop] Logo's maken I_icon_minitimema okt 19, 2009 2:12 pm

kingg0d schreef:
Wees nou maar blij, jij houd "de troon" xd

Das waar. Victory's mine OFZO
Terug naar boven Ga naar beneden
kingg0d
Super Poster
Super Poster
kingg0d


Aantal berichten : 892
Join date : 26-05-09
Leeftijd : 27
Woonplaats : Capelle

[Photoshop] Logo's maken Empty
BerichtOnderwerp: Re: [Photoshop] Logo's maken   [Photoshop] Logo's maken I_icon_minitimema okt 19, 2009 2:13 pm

(C) family guy. 09
Terug naar boven Ga naar beneden
Joris
Moderator
Moderator
Joris


Aantal berichten : 1005
Join date : 25-05-09
Leeftijd : 113
Woonplaats : Capelle

[Photoshop] Logo's maken Empty
BerichtOnderwerp: Re: [Photoshop] Logo's maken   [Photoshop] Logo's maken I_icon_minitimema okt 19, 2009 2:16 pm

kingg0d schreef:
(C) family guy. 09

(C) vissen die family guy maken
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





[Photoshop] Logo's maken Empty
BerichtOnderwerp: Re: [Photoshop] Logo's maken   [Photoshop] Logo's maken I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
[Photoshop] Logo's maken
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Borsten groter maken met PhotoShop!
» [PS] Graffiti maken!
» [Photoshop] Speciaal voor Bas en Ben!
» [Photoshop] Metaal effect
» Welke versie van Photoshop kan ik het best downloaden?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
NiesEnThom :: Overig :: Tutorials-
Ga naar: