NiesEnThom
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

NiesEnThom

In dit forum helpt iedereen je met verschillende problemen. Over jouw eigen computer, of vragen over tutorials van de site.
 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 [Photoshop] Metaal effect

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Thom
Beheerder
Beheerder
Thom


Aantal berichten : 400
Join date : 28-04-09
Leeftijd : 27
Woonplaats : Capelle a/d Yssel

[Photoshop] Metaal effect Empty
BerichtOnderwerp: [Photoshop] Metaal effect   [Photoshop] Metaal effect I_icon_minitimezo mei 31, 2009 10:12 am

Hey!
Vandaag ga ik je een super makkelijk meniertje uitleggen hoe je metaal nabootst in PhotoShop.

Ok, je begint met een nieuw documentje van zo'n 450x450 pixels.Transparante background. Wink
[Photoshop] Metaal effect Bgtut110

Je pakt je Paint Bucket Tool (G) en kiest een kleurtje. Hoe donkerder kleurtje je neemt, hoe donkerder je bg wordt.
Ik heb #44413b gekozen, beetje grijzachtig..

Ok, nu je je kleurtje heb, gaan we naar Filter>Noise>Add Noise.Je krijgt nu een schermpZorg dat je Gaussian en Monochromatic aangekruisd heb. De amount moet ongeveer tussen de 15 en 25 zijn, hoe meer hoe grover de korreltjes, de te meer "lijnen" je straks heb. Als je me niet begrijpt met "Lijnen" moet je naar de outcome kijken. Wink Ik heb 17% btw. Druk nu op Ok.
[Photoshop] Metaal effect Bgtut210

Nu gaan we blur toevoegen. Filter>Blur>Motion Blur. Wanneer je dit doet zie je al gelijk dat jouw bg al lekker strak is. Hij is al bijna klaar! De instellingen zijn niet lastig: De angel op 46 graden, verander het, en de streepjes gaan de andere kant op. De distance ongeveer op 57 pixels.
[Photoshop] Metaal effect Bgtut310

Nu voegen we wat Lighting effects toe. Filter>Render>Lighting Effects. Dit zorgt dat het wat lichter op bepaalde plekken wordt. Oké, de instellingen hier zijn wat ingewikkelder. Allereerst: als je links kijkt, zie je een "plaatje" staan. Een soort van ovaal.. Dit zorgt dat alles binnen de ovaal belicht wordt, pas het nu zó toe, dat het middelste belicht word, maar de hoekjes wat minder. Zoiets:
[Photoshop] Metaal effect Bgtut4

Nu ga je wat spelen met de Itensity. Hoe hoger, hoe lichter.
Focus, Gloss en Material moeten helemaal 100% staan.
De exposure heb ik op ong. 45 gezet. Speel hier ook wat mee. Wink
Als laatste heb je je Ambience. Dit bepaald als laatste hoe licht/donker het wordt. Speel hier wat mee tot het gewenste effect. Ik heb hem op -32 gezet omdat ik hem niet zo héél licht wil.
De texture channel laat je gewoon op None staan.
Screenshot: Very Happy
[Photoshop] Metaal effect Bgtut5

Oké druk nu op OK en je bent helemaal klaar!! Als je klaar bent en de lightings effects die je heb ingesteld zijn tóg niet zo leuk, doe je het gwn even opnieuw. Wink

Standaart Outcome 1:
[Photoshop] Metaal effect Bgtut6

Eventuele Outcome:
[Photoshop] Metaal effect Bgtut7

Graag Jullie Outcomes! Very Happy
PS. Op veel fora is mijn nickname Lacoste02, vandaar mijn laatste outcome. Wink


Laatst aangepast door Thom op zo mei 31, 2009 1:14 pm; in totaal 6 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.NiesEnThom.tk
Joris
Moderator
Moderator
Joris


Aantal berichten : 1005
Join date : 25-05-09
Leeftijd : 113
Woonplaats : Capelle

[Photoshop] Metaal effect Empty
BerichtOnderwerp: Re: [Photoshop] Metaal effect   [Photoshop] Metaal effect I_icon_minitimezo mei 31, 2009 11:20 am

Leuke Tut!

Mijn come out:
[Photoshop] Metaal effect Joristhomtuts

Letters zijn misschien een beetje simpel gedaan, maar het past denk ik wel mooi bij het geheel.
Terug naar boven Ga naar beneden
kingg0d
Super Poster
Super Poster
kingg0d


Aantal berichten : 892
Join date : 26-05-09
Leeftijd : 27
Woonplaats : Capelle

[Photoshop] Metaal effect Empty
BerichtOnderwerp: Re: [Photoshop] Metaal effect   [Photoshop] Metaal effect I_icon_minitimema jun 01, 2009 1:51 am

Heb je van youtube Wink maar geft niet, ik gebruik hem zelf ook]
Terug naar boven Ga naar beneden
Thom
Beheerder
Beheerder
Thom


Aantal berichten : 400
Join date : 28-04-09
Leeftijd : 27
Woonplaats : Capelle a/d Yssel

[Photoshop] Metaal effect Empty
BerichtOnderwerp: Re: [Photoshop] Metaal effect   [Photoshop] Metaal effect I_icon_minitimema jun 01, 2009 3:36 am

Boeie! Heb toestemming gevraagd om het over te nemen hoor. Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.NiesEnThom.tk
kingg0d
Super Poster
Super Poster
kingg0d


Aantal berichten : 892
Join date : 26-05-09
Leeftijd : 27
Woonplaats : Capelle

[Photoshop] Metaal effect Empty
BerichtOnderwerp: Re: [Photoshop] Metaal effect   [Photoshop] Metaal effect I_icon_minitimema jun 01, 2009 3:44 am

ik zei ook geeft niet Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
bashahaxd
Post Talent
Post Talent
bashahaxd


Aantal berichten : 393
Join date : 26-05-09
Leeftijd : 28
Woonplaats : Je ******

[Photoshop] Metaal effect Empty
BerichtOnderwerp: Re: [Photoshop] Metaal effect   [Photoshop] Metaal effect I_icon_minitimewo nov 18, 2009 7:35 am

juehebt toestemming gevraagd....
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





[Photoshop] Metaal effect Empty
BerichtOnderwerp: Re: [Photoshop] Metaal effect   [Photoshop] Metaal effect I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
[Photoshop] Metaal effect
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
NiesEnThom :: Overig :: Tutorials-
Ga naar: